miercuri, 29 august 2012

D-ale bunicii daruri



Îmi place din când în când să revin în locurile în care am crescut, îmi place să revăd locurile care m-au umplut de încântare și mi-au îmbogățit simțurile cu noi senzații, îmi place să reînviu amintiri uitate. Îmi place să călătoresc singură în aceste expediții în care timpul își pierde dimensiune, trecutul și prezentul împletindu-se într-un șnur de mătase. Îmi place să merg încet, cu simțurile deschise. 

Avem cu toții un obicei, uneori benefic, acela de a uita. Și uităm cu atât de multă ușurință. Câteodată ne mai și aducem aminte. Un anumit miros ne duce într-o cameră până acum închisă, o melodie, un gust, un detaliu aprent nesemnificativ ne deschide poarta către universuri peste care s-a așternut cu grijă praful. De data asta pentru mine au fost dropsurile cu menta.

Mi se par fascinante bunicile, o specie de ființe cu totul aparte. Te așteaptă întotdeauna cu bunătăți, mâncarea lor are întotdeauna alt gust față de cea făcută de ceilalți, își aduc aminte mereu care e mâncarea ta preferata, chiar și atunci când ție ți se întâmplă să uiți că îți placea acel lucru.

Nu știu cât de bine s-au cunoscut bunicile mele, însă la amândouă am găsit întotdeauna bomboane,  ciocolată și ceva bun de ronțăit. Îmi place să cred că toate bunicile au acest obicei de avea întotdeauna ceva bun în casă, o atenție peste care presară din dragostea lor infinită, iar atunci când ți-l oferă ți se pare cel mai delicios lucru din lume.

Totodata, bunicile aduc cu ele acea căldură, care oricât de mare și matur ai fi, de fac să te simți din nou copilul răsfățat.

Niciun comentariu: